IT company awarded at Premium Segurador Brasil for the 7th consecutive year
03 de abril de 2019

IT company awarded at Premium Segurador Brasil for the 7th consecutive year

read time ...min.

The instability in the political and economic setting in 2018 scared investors away and brought great volatility to the US Dollar but has not shaken the Brazilian insurance market. Overcoming the difficulties, the market grew 6.17% nominally versus 2017 (issued premiums), representing an actual growth of 2.33% deducting the IPCA Price Index – in a year the GDP grew only 1.1% over the same period.

In addition, the market purged the portfolio, achieving a drop in average loss ratio (all fields) from 46.94% in 2017 to 44.76% in 2018. These figures are directly related to new businesses in the Property, Rural, Financial Risks and Life fields, both group as individual.

The greatest partner of this growth still is technology, bringing year after year innovations, agility and flexibility to this demanding market, without burdening insurance companies’ administrative expenses.

In recognition of insurance companies and successful partners which enabled yet another year of good results, the ceremony of Prêmio Segurador Brasil awards was held on March 28th, in São Paulo, with the presence of entities, companies and professionals who stood out in 2018. Organized by Notícias Brasil, the event is considered one of the most important awards in the sector.

"The year of 2018 presented I4PRO with new accounts and success implementing the several projects under way, both at startups as in large-sized companies."

Amongst the awarded service providers, I4PRO – Insurance for Professionals –, was awarded in category “Benchmark in Automation for the Insurance Market”. Operating in Brazil for 13 years, recognition in this category confirms I4PRO has established itself as a leading provider of systems solutions to Insurance Companies. “The year of 2018 presented I4PRO with new accounts and success implementing the several projects under way, both at startups as in large-sized companies. We realized our solutions continue meeting the market’s wants, mostly in the aspects of time-to-market and the good value-for-money to clients”.

Em 2018 a I4PRO melhorou seu atendimento, aproximando-se ainda mais dos seus clientes e flexibilizando suas soluções para acompanhar suas necessidades. Os investimentos na área de Pesquisa e Desenvolvimento continuaram sendo um dos pilares de estratégia de crescimento da companhia, com cerca de 8% da sua receita bruta na área. A Plataforma I4PRO passou por diversas revisões funcionais e tecnológicas, resultando na melhoria de atendimento das demandas operacionais dos seus clientes, usabilidade e performance.

Pensando em facilitar o dia a dia das seguradoras, a I4PRO apresentou no ano passado novas funcionalidades e conteúdo para a ferramenta I4PRO EIS, que auxilia no gerenciamento e consolidação de informações operacionais e gerenciais. O I4PRO EIS, além de expandir sua biblioteca nativa de contextos, visões e gráficos, agora possibilita que informações presentes em qualquer tela do I4PRO ERP seja transportada e transformada em visão na ferramenta.

A Plataforma I4PRO atende Seguradoras, Empresas de Previdência, Empresas de Capitalização e Resseguradoras, com aderência comprovada em cada um destes diversos segmentos. Ela é uma solução que atende todo o ciclo de operação de cada companhia, razão pela qual foi escolhida por 48% dos grupos seguradores atuando no mercado brasileiro.

Para o ano de 2019, a I4PRO pretende continuar investindo na melhoria de seus produtos e serviços, com a ajuda de seus 175 colaboradores, sempre inovando e melhor servindo seus clientes. “Nossa meta é melhorar continuamente, localizando e explorando segmentos nos quais possamos ajudar ao mercado segurador, 2019 traz muitos desafios interessantes para nossa empresa.”, ressalta o diretor.

See also

We use cookies to improve your experience on our website. By continuing browsing, you agree to our Privacy Policy.